Gyakran előfordul olyan eset, hogy egy megírt szöveg nem éppen úgy teljesít, ahogy elvárnánk tőle. De mit tehetünk ilyenkor? Hogyan alakítsuk át a szövegeket úgy, hogy azokat jobban szeressék a látogatóink, na és persze a Google. Magunk végezzük, vagy érdemes szakemberhez fordulni, esetleg szöveg átfogalmazó programot választani? Jöjjenek a legfontosabb tudnivalók!
Mikor lehet szükség a szöveg átfogalmazásra?
Legtöbbünkkel már megtörtént olyan eset, hogy vagy mi nem voltunk elégedettek az elkészített szövegeinkkel, vagy az eredmények mutatták azt, hogy valamit újra kell gondolni.
De mikor is érdemes új szövegezésen törni a fejünket?
1. Elkészültek az új honlaphoz a szövegek, de nem az igaziak
Egy új weboldal indítása, vagy a régi újraszabása mindig hatalmas feladat és a tartalom kulcsfontosságú. Érdekesnek, figyelemfelhívónak kell lenni, valamint elengedhetetlen, hogy SEO szempontból is hozza az eredményeket.
Honlap szöveget írni egyáltalán nem egyszerű feladat, mégis rengetegen akarják házon belül, megfelelő szakértelem híján megoldani. Ha úgy érezzük, hogy nem elég ütősek a szövegek, érdemes még időben inkább profi szövegíróhoz fordulni. A tartalom újragondolása nélkül ugyanis látogatókat veszíthetünk.
2. Nem teljesít jól az új honlap
Nagyon gyakori az is, hogy rengeteg pénzt és időt ölünk az új weboldalba, el is indítjuk, úgy érezzük, hogy mindent jól csináltunk, a debütálás után azonban elmaradnak az eredmények. Sőt, jelentős visszaesést tapasztalunk a forgalmunkban. Ilyenkor sürgősen cselekedni kell, hiszen ha nincs elég látogató, akkor bizony a bevételek is megcsappannak.
Ha technikai és grafikai oldalról pöpec az oldal, akkor vélhetően valami gond van a szövegekkel, különösen ha a korábban elért jó helyezéseink szép lassan komoly veszteségeket szenvednek. Ilyenkor érdemes mielőbb a tettek mezejére lépni!
Szöveg átfogalmazó feladatok: kire bízzuk?
Alapvetően három választásod van. Vagy megbízol egy profi szövegírót, vagy te magad állsz neki a javításoknak, vagy akár szöveg átfogalmazó eszközöket is igénybe vehetsz.
Utóbbit azonban személy szerint nem javasolnám, mert bár ma már elképesztő tudásúak az AI eszközök, a marketing szövegek megírása egy nagyon eleven dolog, amire a mesterséges intelligencia még csak viszonylag korlátozottan képes, különösen magyar nyelven.
Amennyiben a szövegeknél csak kisebb javításokat kell végezni, azokat akár magad is megteheted, de az alábbi esetekben érdemes inkább tapasztalt szövegíróhoz fordulni:
- növelnéd weboldalad látogatottságát
- landing oldalakkal szeretnéd támogatni a leadgenerálást
- új célcsoportokat is megcéloznál
- mobilra optimalizált tartalmat szeretnél
- SEO optimalizált kontentre van szükséged
Szöveg átfogalmazás profi szövegíró segítségével
Mi lehet a probléma a tartalmainkkal? Lássunk néhány tipikus hibát, amit sokan elkövetnek a honlap szövegírás során és amit egy tapasztalt szövegíró könnyedén kijavíthat.
#1. hiba: A szövegek nem tartalmazzák a fontos kulcsszavakat
Bár egyre több cég ismeri fel a keresőoptimalizálás és a SEO szövegírás fontosságát, mégis sokan még mindig nem fektetnek kellő hangsúlyt erre a területre. Pedig ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el a Google keresések során, elengedhetetlen, hogy megfelelő kulcsszavakra optimalizált tartalmakat publikáljunk.
A szöveg átfogalmazással megbízott szakember dolga tehát nem más, mint a már meglévő szövegeket kulcsszavakra optimalizálni a jobb eredmények érdekében.
#2. hiba: Nem elég figyelemfelkeltő a szöveg
Óriási verseny van a látogatók kegyeiért, ezért ha unalmas a mondandónk, akkor már búcsúzhatunk is a látogatóinktól. Ahhoz, hogy valóban felkeltsük a hozzánk érkezők figyelmét, izgalomra, energiára van szükség, hogy olyat kapjanak, amit sehol máshol.
A szöveg átfogalmazás segít abban, hogy egy kreatív szakember egyediséget és színt vigyen a szövegeinkbe, hogy a felhasználók örömmel térjenek vissza a későbbiekben is hozzánk.
#3. hiba: Túl szakmai a szöveg
A jó szövegek szakmaiak, ugyanakkor mindenki számára érthetők. Sokan beleesnek azonban abba a hibába, hogy egyszerű mezei felhasználóknak készülő tartalmakat olyan szakzsargonokkal zsúfolnak tele, amelyek azonnali visszafordulásra késztetik a látogatókat. Márpedig nem ez a cél!
A szöveg átfogalmazás során tehát arra kell törekedni, hogy az üzenet minél érthetőbb legyen a közönség számára. A szakmai érveket, információkat könnyen fogyaszthatóan kommunikáljuk és mellőzzünk minden olyan szakkifejezést, ami kicsit is riasztó lenne.
#4. hiba: A szöveg tele van barokk körmondatokkal
Sem a Google, sem pedig a látogatók nem szeretik a terjengős mondatokat. Amikor a szövegnek se eleje, se vége, nehéz kihámozni a mondandót. Akinek azonban nincs rutinja a szövegírásban, gyakran beleesik ebbe a hibába.
A jó szöveg egyszerű, könnyen emészthető, lényegre törő. Ha úgy érezzük, hogy ez meghaladja a képességeinket, akkor a szöveg átfogalmazás jó megoldás lehet. Egy tapasztalt szövegíró könnyedén átalakítja körülményes mondatszerkezeteinket.
#5. hiba: Túl komoly a szövegek hangneme
Bár sok olyan terület létezik, ahol a mai napig fontos a magázódás és ez ad hitelességet, szakmaiságot az oldalnak, azonban előfordul olyan is, hogy a túl hivatalos megfogalmazásoknak semmilyen relevanciájuk nincs. Amikor az ember a weboldalra érkezve kínosan érzi magát attól, hogy olyan szöveg fogadja, mintha idézést kapott volna a bíróságra. Ilyenkor elengedhetetlen a szövegek átfogalmazása!
Mikre figyelj, ha magad fogalmazod át szövegeidet?
Természetesen a szöveg átfogalmazással nem kell feltétlenül szakemberhez fordulnod, ha a mért adatok alapján te is el tudod végezni ezt a feladatot. De nagyon fontos, hogy csakis célzottan láss neki a feladatnak, amiben segítségedre lesz az analitika.
Hogyan is láss neki?
#1. tipp: Nézd meg, hogy hogyan teljesítenek oldalaid, tartalmaid
Érdemes ellenőrizned, hogy melyik tartalmad, oldalalad, aloldalad, milyen eredményeket ért el és mi az, amiben szükséges változtatni. Segítségedre lehet ebben versenytársaid feltérképezése is. Megnézheted, hogy ők milyen üzeneteket és hogyan kommunikálnak. Ez irányt adhat annak, hogy miben kell fejlődni és hogyan lenne érdemes módosítani a szövegeken.
#2. tipp: Legyen célja az üzeneteidnek
Fontos annak felismerése, hogy minden egyes szónak és gondolatnak az oldalon célzottnak kell lennie. Ki kell elemezned, hogy mindenhol azt, és úgy kommunikálod-e, amit valóban szeretnél.
#3. tipp: Egyszerűsíts és egyszerűsíts
Amennyiben az elemzés során azt tapasztalod, hogy bizonyos tartalmi részek nem az üzleti és marketing célokat támogatják, ezeket érdemes törölni. Minél kompaktabb egy szöveg, annál jobb, így elsőkörben célszerű arra fókuszálni, hogy hogyan kommunikálhatod a lehető legegyszerűbben üzeneteidet.
#4. tipp: Van, hogy a strukturálás is segít
Elképzelhető,hogy nem kell hozzányúlni az egész tartalomhoz, mert maga a mondandó jó, csak finomítani kell a szöveg megjelenítésén. Alcímekkel, a szöveg tagolásával és kiemelésével egész más benyomást kelthetünk, ami SEO szempontból is előnyös.
Összefoglalva
A weboldal szövegek nincsenek kőbe vésve, időről időre szükség lehet a felülvizsgálatukra és a szövegek átfogalmazására. Ezt akár magunk is megtehetjük, ha úgy látjuk, hogy oldalaink, cikkeink nem az elvártnak megfelelően teljesítenek, de még jobb, ha tapasztalt szövegíróra bízzuk, aki az analitikákat, versenytársakat és a kommunikációs üzeneteket figyelembe véve profin elvégzi helyettünk ezt a sokszor nem egyszerű feladatot.
Szükséged van segítségre szövegírásban vagy keresőoptimalizálásban? Keress bátran!