Sikeres lead generálás tartalommarketinggel

Szerző: | Sze 19, 2022 | Egyéb kategória

Minden cég életében óriási kihívást jelent, hogy hogyan lesznek az ismeretlen felhasználókból potenciális vásárlók. Számos módszer létezik arra, hogy elnyerjük az idegenek bizalmát és közelebb hozzuk vállalkozásunkhoz. Ilyen lehet például egy letölthető tartalom, egy feliratkozással elérhető előadás, vagy éppen egy ajándék kupon. Hogyan szerezhetünk leadeket értékes kontentekkel?  Milyen lépései vannak a lead generálás folyamatának? Cikkemben most ezt fogom megmutatni neked.

Mi az a lead és a lead generálás?

A lead egy angol kifejezés, mely érdeklődőt jelent. Olyan személyt, aki valamilyen módon kíváncsi a termékedre, szolgáltatásodra.

Értelemszerűen a  lead generálás nem más, mint a leadek, azaz a potenciális ügyfelek szállításának, megszerzésének folyamata. Ez történhet különböző marketing csatornákon keresztül, így e-mail marketing, közösségi média marketing, tartalommarketing vagy épp SEO útján.

A lead generálás célja, hogy a terméked vagy szolgáltatásod iránt érdeklődő embereket arra ösztönözd, hogy feliratkozzanak az e-mail listádra és utána végig vidd őket az értékesítési tölcséren, fizetős vásárlókká téve őket.

Ez nem egyik pillanatról a másikra fog történni, de ha kitartóan építed fel a stratégiádat, akkor hosszú távon szép sikereket érhetsz el.

A lead generálás előnyei

A lead generálásnak számos előnye van, többek között:

  • Nagyobb márkaismertség – A lead generálás természetes velejárója, hogy a márkádat a potenciális ügyfelek elé tárod, ezzel pedig automatikusan nő branded ismertsége.
  • Javul a SEO rangsorolás – A jó minőségű leadek segíthetnek javítani weboldalad helyezését a találati listákon, a termékek és szolgáltatások iránt jelentkező nagyobb érdeklődés miatt.
  • Növekszik a ROI: A leadek generálásával növelhető a befektetés  arányos megtérülés azáltal, hogy több lead alakul át fizetős ügyféllé.

6 tipp, hogy hogyan generálj hatékony leadeket

Most pedig nézzük meg, hogy hogyan is teheted potenciális vásárlóidat hűséges ügyféllé tartalommarketing segítségével.

#1. Végezz piackutatást!

Ahhoz, hogy megtaláld a legjobb módját a lead szerzésnek, fontos, hogy megértsd a felhasználókat, pontos képed legyen a versenytársakról, az aktuális piaci helyzetről. Ennek az alapja, a kutatás.

A piackutatást a termékfejlesztés korai szakaszában kell elvégezni és nem lehet eléggé hangsúlyozni a fontosságát a tartalommarketing által végzett lead generálásban sem.

A piaci helyzet felmérése során bizonyosodhatunk meg ugyanis arról, hogy a kigondolt termékre, szolgáltatásra egyáltalán van-e kereslet. Lesznek-e olyan potenciális vásárlók, akiknek erre van szükségük és megveszik?

A kulcsszavak segíthetnek abban, hogy megtudd, hogy a célközönséged miről szeretne többet tudni. Mi érdekli?

Tegyük fel, hogy kozmetikus vagy Kecskeméten és szeretnél érdeklődőket vonzani a városba. A Google Ads kulcsszótervezőjéből informálódhatsz, hogy pontosan mi érdekli a céközönségedet. Kereshetsz a termékhez vagy a szolgáltatáshoz kapcsolódó szavakat vagy kifejezéseket. A kulcsszókutató eszköz segít megtalálni azokat a kifejezéseket, amelyek a legfontosabbak a vállalkozásod számára. Megnézheted, hogy milyen gyakran keresnek rá bizonyos szavakra, és hogyan változnak ezek a keresések az idő múlásával. Ily módon a kulcsszólistát leszűkítheted azokra a kifejezésekre, amelyek valóban fontosak.

Ennek segítségével pontosan láthatod, hogy milyen piaci rések vannak és megfelelő tartalommarketinggel hogyan tudsz felelni a célközönség eddig megválaszolatlan kérdéseire úgy, hogy azt lead generálásra használod.

Azzal, hogy választ és megoldást adsz a potenciális ügyfelek problémáira, a személyes márkádat is építed. Idővel pedig hűséges közönséget tudsz kiépíteni, akik eléggé megbíznak benned ahhoz, hogy pénzt fizessenek a termékeidért és szolgáltatásaidért.

Tehát a piackutatásod lényege, hogy megtudd, mi a célközönséged problémája és hol keresi rá a megoldást. Ezáltal hatékonyan irányíthatod őket a weboldaladra.

#2. Hozz létre landing oldalt!

De nem mindegy, milyet! Fontos, hogy a lehető legjobb legyen a konverziós rátája.

A landing page abban különbözik egy hagyományos weboldaltól, hogy a kizárólagos célja, a konverzió. Azaz, hogy a látogatók egy meghatározott tevékenységet végezzenek, például regisztráljanak, megadják az e-mail címüket, kitöltsenek egy űrlapot stb.  

Egy felmérés szerint mindössze minden ötödik marketinges elégedett a konverziós rátájával, ami azt jelenti, hogy a landing oldal önmagában még nem garancia arra, hogy a leadekből valódi vásárlók lesznek.

A jó landing oldal jellemzői

  • Figyelemfelkeltő cím
  • Erős és magával ragadó nyitószöveg, amely felkelti az olvasók érdeklődését és egyre fokozza a vágyat, hogy cselekvésre ösztönözze a látogatókat
  • Letisztult, esztétikus háttér
  • Könnyű navigáció és kereshetőség
  • Gyorsaság. Statisztikák szerint a landing oldal betöltési idejének egy másodperces késése nagy valószínűséggel 7%-kal csökkenti a konverziós arányt. 
  • Előnyök hangsúlyozása
  • CTA-k (űrlapok, ajánlások, médiaszereplések)

#3. Készíts lead csalit!

A csali egy nagyon értékes eszköz vagy erőforrás, ami segít a célközönségnek abban, hogy minél több információt kapjon a cégedről, termékeidről, szolgáltatásaidról és hogy rájöjjön, hogy valódi szakértő vagy a szakmádban. Ahogy egyre jobban megismer és kiépül a bizalom, nagyobb a valószínűsége, hogy el is köteleződik. 

A csali remek alkalmat kínál az e-mail feliratkozók számának növelésére, akiket aztán hasznos és ingyenes tartalmakkal hatékonyan konvetrálhatsz fizetős vásárlókká.

A HubSpot marketing statisztikái szerint azok a vállalkozások, amelyek e-mailen keresztül ápolják a leadjeiket, 50%-kal több értékesítésre kész leadet generálnak, és mindezt 33%-kal alacsonyabb költséggel teszik. A lead gondozás átlagosan 20%-kal több értékesítési lehetőséget eredményez, mint a nem gondozott leadek.

Milyen csalit készíts?

Hogy milyen típusú csali a leghatékonyabb, az elsősorban attól függ, hogy a célközönség mire reagál pozitívan. A leadmágnesek létrehozása előtt fontos meggyőződni arról, hogy a potenciális vásárlóink pontosan mit  keresnek, ez ugyanis létfontosságú az e-mail marketing sikeréhez.

Ha a korábbi példánál maradva kozmetikus vagy és mondjuk sminkkészítéssel is foglalkozol, akkor a potenciális vásárlóidnak készíthetsz sminkvideókat, vagy egy képes e-bookot a legjobb make-up praktikákkal. A kozmetikai és sminkvonalon azok a csalik lehetnek a leghasznosabbak, ahol vizuálisan meg tudod jeleníteni mindazt, amivel foglalkozol. 

Sofőrök esetén nyilván nem videókra és cikkekre lesz szükség, hanem például hanganyagokra, podcastokra, melyet útközben is meghallgathatnak az érintettek.

Ha szoftver céget üzemeltetsz és edukálni szeretnéd a felhasználókat, akkor pedig remek választás a videó, a képernyőképekkel tűzdelt blogbejegyzés vagy egy hasznos felhasználói kézikönyv.

Izgalmas esettanulmányok a jobb eladásért

Kiválóan működnek az esettanulmányok is, még ha elsőre talán kicsit unalmasnak is tűnhetnek. Vannak azonban olyan cégprofilok, melyek esetén bizonyított eredményekkel, tényekkel és számokkal tudod elnyerni a felhasználók bizalmát. Az esettanulmányokat érdemes vizuális elemekkel, például videókkal, infografikákkal és fotókkal színesíteni, melyek több közösségi megosztást vonzanak.

A fehér könyv sikerei

A fehér könyv egy hosszú formátumú marketing anyag, amit általában értékesítéssel kapcsolatos dokumentumként írnak le és a célja, hogy az ügyfeleket egy termék vagy szolgáltatás megvásárlására vagy igénybevételére csábítsák. 

A cikkek, közösségi média és blogbejegyzések mellett a fehér könyvek ideális eszközök a felhasználók meggyőzésére és bemelegítésére, mielőtt egy terméket közvetlenül ajánlanánk neki.

Az online kurzusok hatékony lead generálók

Az online kurzus az e-learning modellbe tartozik. Ez egy bevált módja a célzottabb leadek generálásának.

Az online tanulás lehetővé teszi, hogy célközönségünk bárhol tanulhasson okostelefonon, táblagépen vagy asztali számítógépen.

Az internetes marketing világában az online tanfolyamok nagyon népszerűek. Az e-learning óriási presztízzsel bír.

Az online tanfolyam létrehozása egyfajta művészet. Ki kell találnod, hogyan tudod a tanfolyamodat kiemelni a többi közül, különösen olyan piaci környezetben, ahol  a versenytársak is gyakran használják ezt a módszert.

A tanfolyamokhoz pontosan ismerned kell a konkurenseket és olyan témákat választani, amelyek egyediek és vonzóak a célközönség számára. 

#4. Láss hozzá a tartalomgyártáshoz!

A tartalommarketing kampányok akkor teljesítenek a legjobban, ha kiváló minőségű és adatvezérelt tartalmak szilárd alapjára épülnek.

Hogyan készíthetsz valóban minőségi tartalmakat?

Először is meg kell határozni, hogy a felhasználók milyen tartalomra vágynak. Egyetlen marketinges sem tudhatja teljesen biztosan, hogy potenciális vevői, mely tartalmakat szeretik. Bizonyos mérőszámokat azonban értékelhetünk, hogy elkerüljük az általános vagy irreleváns tartalmakra történő időpocsékolást.

A felhasználók által kívánt tartalom azonosításának legjobb módja, ha megnézzük, mit olvasnak éppen. Más szóval, ki kell deríteni, hogy a már közzétett kontentek közül melyik generálja a legtöbb oldalmegtekintést, élvez alacsonyabb visszafordulási arányt és eredményez több kommentet. 

A Google Analyticsben ezt könnyedén megnézhetjük. Ha egy felhasználónak nem tetszik egy tartalom, akkor egyszerűen bezárja. Így jól nyomon követhető, hogy látogatóink mennyi időt töltenek egy adott tartalom megtekintésekor.

Még jobb, ha közvetlenül megkérdezed az olvasóidat, hogy milyen típusú tartalmat látnának szívesen. Minden visszajelzés, amit kapsz, rendkívül hasznos, hiszen így célzottan készítheted el kontentjeidet.

A tartalommarketingről korábban itt írtam részletesen, a cikkből remek ötleteket meríthetsz >>

#5 Népszerűsítsd elkészült tartalmaidat!

Kész tartalmaid promóció nélkül olyanok, mintha nem is léteznének. A sikerhez azonban nem szükséges cikkeidet, videóidat vírusszerűen terjeszteni a közösségi médiacsatornákon. Van ugyanis néhány kiváló módszer, amelyekkel népszerűsítheted kontentjeidet és minőségi leadeket generálhatsz:

Tartalomfrissítés

A tartalomfrissítésnek többféle módja is lehet. Biztosan te is találkoztál már azzal a módszerrel, amikor a blogbejegyzésen belül arra kérnek, hogy tölts le egy bónuszt, például az éppen olvasott tartalmat más formátumban. Ez elsőre furcsának tűnhet, hogy vonzó az emberek számára, de sokan azért töltik le, mert így például offline is elolvashatják.

Ez segíteni fog abban, hogy gyors ütemben tudd bővíteni e-mail listádat. Mivel a lead csali blogbejegyzésed olvasóit célozza meg, elég jó az esélye annak, hogy feliratkozóvá tudod alakítani őket.

Nagyon sokféle tartalmi frissítést alkalmazhatsz blogbejegyzéseidben, például:

  • videókat
  • podcastokat
  • tagságot
  • szoftver licence-et
  • kedvezménykód
  • sablonokat
  • plugineket

Long-tail, azaz hosszú farok kulcsszavak

Ha maximalizálni szeretnéd a főcímed elérését és javítani a konverziós arányt, akkor a long-tail kulcsszavak segíthetnek ebben. A hosszú kulcsszavakat tartalmazó címek általában előkelőbb helyen szerepelnek a Google találati listáján. 

Hogy piaci előnyre tehess szert, olyan kulcsszavakat kell megcélozni, amelyeket a versenytársak elhanyagoltak. A long-tail kulcsszavak mindig alacsonyan függő gyümölcsök.  

Könnyen megcélozhatod ezeket a kulcsszavakat a címsorban, így javítva a keresési eredményeket.

A legfontosabb, hogy összpontosíts a felhasználói szándékra és először a célközönségre optimalizálj.

Vendégblogolás

Tartalmaid népszerűsítésekor ne csak a saját közösségi médiacsatornáidban gondolkodj. A vendégblogolás nagyszerű módja annak, hogy más közönséget is elérj és új felhasználókat csábíts saját felületedre.

#6 Lead gondozás

Ha megszerezted a leadeket, mihez kezdj velük? Valójában a leadek gondozása sokkal fontosabb, mint a megszerzésük.

Ez nagy akadálya lehet az értékesítés növekedésének. Ugyanis ha nem gondozod a leadeket, akkor hiába vetted fel a kapcsolatot a potenciális vevőkkel, azokból nem lesz tényleges vásárló.

Követő e-mailekkel tudod biztosítani azt, hogy megbízzanak benned és pénzt költsenek a termékedre, szolgáltatásodra. Ha értékes hírleveleket küldesz, az eléggé felmelegítheted a leadjeidet ahhoz, hogy megtegyék a következő lépést.

Konklúzió

Az előbbiekben jól láthattuk, hogy mennyire fontos szerepe van a jól megtervezett tartalommarketingnek abban, hogy idegenekből komoly érdeklődőket, valódi vásárlókat faragjunk. Minden esetben fontos, hogy ne ad hoc cselekedjünk, hanem építsük fel lead generálási stratégiánkat, hogy a célközönségünk igényeinek felmérését követően a leghatékonyabb kontenteket készíthessük el problémáik megoldásaként, ezzel kiépítve a bizalmat, hogy termékeink, szolgáltatásaink mellett tegyék le voksukat.

Ha Te is szeretnéd minőségi tartalommarketinggel növelni ügyfeleid számát, vagy segíthetek a keresőoptimalizálásban, keress bizalommal! >>