Hatékony marketing szövegírás kisokos

Szerző: | Sze 14, 2022 | Egyéb kategória

A szövegírás minden marketinges számára alapvető készség. Ha jobb konverziós arányt, több ügyfelet és hatékonyabb hirdetéseket szeretnél, akkor nem árt a marketing szövegírást valóban profin űzni. De mi is pontosan a marketing szövegírás? Miért jó? És hogyan írhatsz igazán ütős tartalmakat? Cikkemben most adok néhány hasznos tippet!

Mi is az marketing szövegírás?

Dióhéjban a marketing szövegírás lényege, olyan meggyőző tartalom létrehozása, amely felkelti a célközönség érdeklődését, informál, választ ad a kérdéseire, eloszlatja a kétségeit és ezáltal cselekvésre ösztönzi. Ez történhet akár e-mailek, hírlevelek, akár termékleírások, blogbejegyzések, hirdetések, web- vagy landing oldalak, tanulmányok útján.

A marketing szövegírás fontosságát a legkönnyebben úgy képzelhetjük el, mint a növekedés, a kreativitás és a közösség metszéspontja. Akár a cselekvés ösztönzése, akár a tudatosság növelése révén, a jó szövegírás a célzott kommunikáció stratégiai megközelítését és az érzelmi írás kreatív erejét használja fel a márka és a fogyasztók közötti kapcsolat kiépítésére. 

A leghatékonyabb marketing szövegek a potenciális ügyfelek számára relevánsak, könnyen érthetőek és meggyőzőek. Emellett jól megírtak és hibáktól mentesek. 

A marketing szövegírás előnyei

A mai online világban a szövegírás nélkülözhetetlenné vált. A direkt marketing minden elemének sikere a megfelelő tartalomtól függ. Érdemes megfigyelni, mennyivel jobban teljesít egy célközönségére szabott szöveggel ellátott hirdetés, vagy mennyivel többen kattintanak egy személyre szabott e-mail elolvasása után.

A rosszul megírt, irreleváns vagy nem vonzó szövegek nemcsak hogy nem konvertálják az ügyfeleket, de rossz fényt is vethetnek márkánkra. Ugyanakkor az erős marketing szövegek rendkívül hatékonyak az értékesítés ösztönzésében és az eredményesség növelésében.

A marketing szövegírás legfontosabb előnyei:

  • Magasabb konverziós arány
  • Több ügyfél
  • Alacsonyabb hirdetési költség
  • Nagyobb márkaismertség
  • Jobb SEO rangsorolás
  • Több interakció a posztoknál
  • Magasabb e-mail megnyitási arány

Miben különbözik a marketing szövegírás a történetmeséléstől?

Manapság mindenkinek van egy története vagy tartalma, amit terjeszteni szeretne. Legyen szó egy ételblogról vagy a legújabb márka bevezetéséről, az embereket folyamatosan új kontentek veszik körül. De mitől lesz valami egyedi és izgalmas? Hogyan lehet kitűnni a tartalom-rengetegben?

A jó marketing szövegírás alapja, a történetmesélés, azonban nem minden történetmesélés mondható marketing szövegírásnak.

A történetmesélés lényege, a kép megfestése, a helyszín megteremtése és az olvasó elkalauzolása. 

A marketing szövegírás bár kapcsolódik a történetmeséléshez, egy nagyobb léptékű felhívás a cselekvésre, amely megpróbálja felkelteni a közönség figyelmét, és érzésekre, gondolkodásra vagy reakcióra késztetni őket. A marketing szöveg nem csak mesél, hanem célja, a márkaismertség növelése, és végső soron a közönség meggyőzése egy bizonyos cselekvés végrehajtására.

Egy sikeres márka pontosan érti, hogy az ügyfél mindig a történet hőse, ami azt jelenti, hogy a szövegírás történetmesélési aspektusának összhangban kell lennie az ügyfél saját sztorijával. Egyben fontosi, hogy az ügyfél igényeit és nézőpontját kell előtérbe helyezni. A fogyasztók olyan márkákkal akarnak kapcsolatba lépni, amelyek megosztják értékeiket és elveiket, és a márka feladata, hogy ezt az összhangot világossá tegye számukra. 

Hogyan írj hatékony marketing szövegeket?

A jó marketing szövegíráshoz elengedhetetlen a gyakorlat. Lehetnek bizonyos elképzeléseid arról, hogy mitől lesz hatékony egy szöveg, azonban mindig a valóságban vizsgáznak a leírt mondatok. Pontosan mérhető, hogy egy-egy hírlevél, lading oldal, hirdetés hány vásárlót hozott. Éppen ezért érdemes kísérletezni a szövegekkel, hogy jobban megértsük, hogy melyek azok a kifejezések, gondolatok, amelyek a leginkább képesek beférkőzni célközönségünk mindennapjaiba és gondolatvilágába.

Van azonban néhány alapelv, amit mindig célszerű alkalmazni a marketing szövegek írása során:

1. Ismerd meg alaposan a célközönségedet!

Sok cég esik bele abba az alapvető hibába, hogy a marketing szövegek írásakor mindenkihez akar szólni, ahelyett, hogy a saját célközönségének igényeire reagálna. A szövegírást mindig meg kell hogy előzze a potenciális vásárlók elemzése, a buyer personák felállítása.

A hatékony marketing szövegírás első lépése, hogy tökéletesen értsük a célközönségünket:

  • Mik az igényeik és szükségleteik? 
  • Mi motiválja őket? 
  • Mi érdekli őket? 
  • Milyen problémákkal küzdenek?
  • Mik a szokásaik?
  • Mi alapján hoznak döntéseket?

Minél többet tudunk a célközönségről, annál könnyebb lesz olyan szöveget írni, amely rezonál az igényeikkel.

  • 1 tipp: Tartsd a szemeidet konkurenseiden!

Érdemes megvizsgálni, hogy versenytársaid miként szólnak célközönségükhöz, hogyan használják a marketing szövegeiket. Soha ne másold őket, de mindez remek alapot képezhet saját stratégiád megalkotásához.

2. Fogalmazz világosan és tömören!

Kerülni kell az üres litániákat, egyszerűen és lényegre törően fogalmazd meg mondandódat. Soha ne próbálj meg nem odaillő információkat belezsúfolni a szövegbe. Mindig koncentrálj egy fő üzenetre, és azt tedd érthetővé az olvasók számára.

3. Használj meggyőző nyelvezetet!

A marketing szöveg célja, az olvasók meggyőzése. Az értelemre és az érzelmekre egyaránt hatni szeretnénk, ezért óriási jelentősége van annak, hogy milyen szavakat használunk. Ajánlott olyan kifejezéseket, szófordulatokat beépíteni, amelyek vágyat ébresztenek, érzéseket váltanak ki és ezáltal ösztönöznek cselekvésre.

4. Ragadd meg a címmel az olvasó figyelmét!

A cím az első dolog, amivel az olvasók találkoznak, ezért erre különösen oda kell figyelni. Ha jó a címed, akkor növelheted az olvasottságot, azonban ez visszafelé is igaz, villámgyorsan el is riaszthatsz vele látogatókat. Hiába a tökéletesen megírt tartalom, ha már a címnél úgy dönt valaki, hogy nem elég izgalmas számára. 

Hogy milyen a jó cím? Erre nincsen tökéletes recept. A cím minősége elsősorban attól függ, hogy milyen környezetben használjuk. Azt mondhatjuk, hogy akkor adtál megfelelő címet, ha felkeltetted az érdeklődést.

Célszerű tesztelni is különböző címeket, hogy megtudd, célközönséged melyikre harap igazán.

És akkor jöjjön néhány alapelv, ami segíthet a címadásban:

  • Legyen rövid – Ne feledd, hogy nem a címben kell mindent elmondanod. A hosszú címek nem ragadják meg a figyelmet. A kevesebb, mindig több, törekedj arra, hogy keveset írj, de az üssön!
  • Legyen informatív – A címből ki kell derülnie, miről is szól a tartalom.
  • Legyen hívogató – Fel kell, hogy keltse a vágyat, érdeklődést, hogy tovább akarjuk olvasni a szöveget.
  • Legyen egyszerű – Kerüld az idegen szavakat, a bonyolult mondatokat. Mivel már pontosan ismered a célközönségedet, azt is tudod, hogy milyen nyelvezet a legideálisabb számára.
  • Legyen humoros, szórakoztató – Ha a cím mosolyt csal az arcokra, az már fél siker. Vesd be minden humorodat és kreativitásodat, ezzel garantáltan sikert érsz el.
  • 1 TIPP: És persze ügyelj a SEO szempontokra!

A cím nem csak a figyelemfelkeltésre szolgál, fontos az is, hogy mindig tartalmazza a legfontosabb kulcsszót.

Korábban itt írtam részletesen a SEO szövegírás tudnivalóiról >>

5. Készíts értékes, informatív tartalmat

A marketing szövegnél óriási jelentősége van, hogy minél többet mondj el közönséged számára arról, amiben segíteni szeretnél. Kezdd mindig a probléma felvetéssel, hogy mire kínálsz pontosan megoldást és utána járd körül több oldalról is azokat a lehetőségeket, amelyek érdekesek lehetnek számukra.

6. Tagold szövegeidet, használj grafikákat, képeket, videókat, táblázatokat!

Az olvasók sokkal jobban kedvelik azokat a szövegeket, amelyek átláthatóak, megfeleően tagoltak, grafikákkal, képekkel, videókkal, táblázatokkal tűzdeltek. Emellett mindig törekedj arra, hogy csakis rövid bejegyzéseket írj, és használj minél több felsorolást, ez könnyebben emészthetővé teszi a tartalmat.

7. Hangsúlyozd termékeid, szolgáltatásaid előnyeit!

A legkönnyebben úgy tudod elnyerni olvasóid bizalmát és megszüntetni ellenállásukat, hogy töviről-hegyire ismered terméked, szolgáltatásod előnyeit és ezeket szépen becsomagolva tálalod nekik. Fontos, hogy kontextusba helyezd azt, amit el akarsz adni. Azaz állítsd párhuzamba problémáikkal és mutasd meg, hogy ezek a termékelőnyök hogyan kínálnak megoldást számukra.

8. Fókuszálj az egyedi értékajánlatra!

Tartalmad mindig tartalmazzon olyan értékajánlatot, ami csakis az adott cégre jellemző, amivel kitűnhet a versenytársak közül. Ez lehet akár bónuszprogram, akár valamilyen ajándék, vagy speciális termékjellemző.  A szövegírás során szentelj külön figyelmet ennek az ellenállhatatlan lehetőségnek.

9. Használj ütős CTA-kat!

A marketing szövegnek része kell, hogy legyen, a felhívás (CTA), amely vezeti az olvasókat, hogy mit kell tenniük. A CTA legyen világos, tömör és meggyőző, hogy cselekvésre ösztönözzön.

Hogyan alkalmazd az AIDA modellt a marketing szövegírásban?

Az AIDA, az értékesítés és marketing egyik alap modellje, ami a szövegírásban is egy bevált, hatékony eszköz. Lényege, hogy a mondanivalónkat a termékről, áruról, szolgáltatásról eladásokká, pénzzé tudjuk konvertálni.

Lássuk most, hogy az egyes elemeit, miként építheted be szövegeidbe!

Az AIDA modell az alábbi részekből áll:

  • A (Attention) – figyelem: Szövegednek már az elején meg kell ragadnia az olvasó figyelmét, amelyet a legkönnyebben egy briliáns címadással tehetsz meg. 
  • I (Interest) – érdeklődés: Ha egy jó címmel arra ösztönözted a látogatót, hogy tovább olvasson, akkor a hosszabb leírásban részletesen ki kell fejtened számára, hogy milyen problémán tudsz segíteni és termékeid, szolgáltatásaid milyen előnyökkel rendelkeznek.
  • D (Desire) – vágy: Fontos, hogy a szövegírással az érzelmekre hass. Fel kell keltened a vágyát, éreztetni vele, hogy a terméked, szolgáltatásod nélkül nem tud élni, letörve minden korábbi ellenállását. 
  • A (Action) – cselekvés: Ha végigmentél az első 3 lépcsőfokon, akkor már csak egy teendőd van, egy ütős CTA-val megmutatni a felhasználónak, hogy hogyan is lehet övé vágyai tárgya.  

Összefoglalva

Mint az előbbiekben láthattuk, a marketing szövegírás  az értékesítés ösztönzés kulcsfontosságú eleme. Ha ismerjük a célközönségünket és üzeneteinket a megfelelő szavakba csomagoljuk, akkor az érdeklődőkből nagyon hatékonyan tényleges vásárlókat faraghatunk. A jó minőségű marketing tartalom számos területen segíthet, például hirdetésekben, e-mailekben, weboldalakon és a közösségi médiában közzétett bejegyzésekben. A jó marketing szöveg tehát alapja az értékesítési és marketing folyamatok hatékony működésének. És akkor sem kell elkeseredni, ha egy-egy tartalommal nem értük el a kívánt hatást, hiszen a marketing szövegírás mindig a gyakorlatban vizsgázik és ha folyamatosan teszteljük szövegeinket, könnyen ráérzünk arra, hogy mi is az, ami valóban lázba hozza célközönségünket.


Ha szükséged van segítségre a marketing szövegírásban vagy keresőoptimalizálásban, keress bátran! >>