Amikor az a cél, hogy az (online jelenléttel rendelkező) vállalkozásod a következő szintre emeld, a megfelelő SEO tanácsadó megtalálása kritikus.
A tengernyi lehetőség közül nehéz lehet kiválasztani azt, amelyik megfelel igényeidnek. Végezz alapos kutatást, és gondosan értékeld a különböző tanácsadókat, mielőtt döntést hozol. Ez azt jelenti, hogy nem csak azt kell megvizsgálni, hogy mit kínálnak az egyes tanácsadók, hanem a sikerességükről szóló beszámolójukat, és (ha van, ami publikus) a korábbi ügyfeleiket, referenciáikat is.
A keresés megkezdéséhez fontos, hogy tudd, milyen szolgáltatásokra van szükséged egy SEO tanácsadótól a céljai eléréséhez:
Keresőbarát tartalom létrehozásában van szükséged segítségre? Vagy olyan technikákat keresel, amelyek javítják a helyezéseidet a keresőmotorokban? Egyes tanácsadók a SEO bizonyos aspektusaira specializálódnak, így ha pontosan tudod definiálni, hogy milyen igényeid vannak, az segít leszűkíteni a lehetőségeket, és biztosít, hogy a lehető legjobb tanácsot és támogatást kaphasd a növekedéshez.
Érdemes még konzultálni más vállalkozásokkal, amelyek már dolgoztak ilyen tanácsadóval a korábban. Ha körbekérdezősködsz és ajánlásokat kapsz a kollégáktól, ismerősöktől, gyorsan megállapíthatod, hogy mely tanácsadókkal érdemes együtt dolgoznia, és melyeket érdemes elkerülnöd.
Hogyan dolgozzak együtt SEO tanácsadóval?
A keresőoptimalizálás egy összetett és folyamatosan változó terület, ami megnehezíti a vállalkozások számára, hogy lépést tartsanak a változásokkal.
Ez az a terület, ahol egy SEO tanácsadó felbecsülhetetlen értékű lehet. Egy jó tanácsadó érti, hogyan működnek a keresőmotorok, és hogyan optimalizálhatók a weboldalak a maximális láthatóság érdekében.
Emellett olyan személyre szabott tanácsokkal is képes ellátni, amelyek figyelembe veszik az egyedi igényeidet és céljaidat. Fontos azonban megjegyezni, hogy a SEO tanácsadó nem gondolatolvasó.
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a tanácsadásból, nyitottnak kell lenned a visszajelzésekre, és hajlandónak lenned változtatásokat eszközölni a weboldaladon. Enélkül bármilyen SEO tanácsadás csak kidobott pénz.
Mutatom, hogyan hozd ki a legtöbbet abból a limitált időből, amit a SEO tanácsadóval töltesz:
Légy nyílt és őszinte a SEO tanácsadóddal az elvárásaidról, a költségvetésedről és az ütemtervedről. Ezen információk nélkül nehéz lesz számukra hatékony stratégiát kidolgozni.
Tisztában kell legyél a céljaiddal is. Mit szeretnél elérni? Növelni szeretnéd a forgalmat, javítani a konverziókat, vagy mindkettőt? Amint tudod a válaszokat ezekre a kérdésekre, elkezdheted a tervek kidolgozását a tanácsadóval.
Ne félj kérdéseket feltenni – a tanácsadók azért vannak, hogy segítsenek
Ha új vagy a SEO világában, érthető, ha van néhány kérdésed a tanácsadódhoz. Végül is a SEO egy összetett és folyamatosan változó terület lehet, és fontos, hogy megbizonyosodj arról, hogy a legtöbbet hozod ki a tanácsadód szakértelméből.
A SEO szakmában sok kérdésre gyakran az a válasz, hogy “attól függ” – az átlagos SEO tanácsadó ezt vágja rá a legtöbb kérdésre, a szakértő viszont azt is jól el tudja magyarázni, hogy pontosan mitől.
A tanácsadónak el kell tudnia magyarázni a módszereit, és azt, hogy miért használ bizonyos technikákat. Ha nem tud kielégítően válaszolni a kérdéseire, akkor lehet, hogy itt az ideje, hogy valaki mást keress. A jó kommunikáció elengedhetetlen a sikeres SEO-kampányhoz.
Néhány jó kérdés, amit érdemes feltenni:
- Milyen konkrét dolgokat tehetek a webhelyem rangsorolásának javítása érdekében?
- Mik a legújabb trendek a SEO területén?
- Milyen gyakori hibákat követnek el az emberek a SEO során? (még haladóbb kérdés: “és az én iparágamban?”)
- Hogyan tudom nyomon követni az oldalam fejlődését, milyen metrikákat érdemes mérnem?
- Mi a véleménye a weboldalam jelenlegi szerkezetéről?
- Van valamilyen ajánlása a weboldalam tartalmának javítására?
- Mi a véleménye a jelenlegi linképítési stratégiámról?
- Van-e más terület, amelyre Ön szerint összpontosítanom kellene?
Az ilyen jellegű kérdések feltevésével jobban megértheted, hogyan működik a SEO, és mit tehetsz a webhelyed rangsorolásának javítása érdekében.
Természetesen ez csak példák. A konkrét kérdések a te helyzetedtől és céljaidtól függenek. Ha a fenti listából már megkérdezted a számodra legfontosabb kérdéseket, nyugodtan menj bele konkrétumokba, és kérj minél több gyakorlati tippet az elhangzott tanácsok megvalósításához.
Sok sikert hozzá, hogy kihozhasd a maximumot a kollaborációból!