2020 tavaszán éppen a vírussal egyidőben érkeztem haza Európába egy hosszabb külföldi útról.
Már a világ másik végén is hallottam a híreket, hogy Európában súlyosbodik a helyzet, de akkor még, mint sokan mások, álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire komoly védekezésre lesz szükség a járvány megállításához.
Marketinges/SEO-s (“seós”, nem “szeós”) szemmel viszont kíváncsi voltam arra, hogy hosszú távon milyen hatása lehet a vírusnak az egyes iparágakra. Nemzetközi téren nagyon hamar nagyon sok tanulmány jelent meg a témában, de magyarul sokáig nem találtam egyet sem, ami szerintem elég alapos lett volna.
Ezért adatokat kezdtem gyűjteni, aminek végül egy 27 kategóriában több tízezer szót tartalmazó adatbázis lett a végeredménye. Ennek segítségével ki tudtam számolni, hogy átlagosan mennyien keresnek bizonyos témakörökre a Google keresőben, és mi változott a vírus előtt időszakhoz képest.
Az eredmény összegzése pedig itt látható:
Valószínű, hogy az otthon töltött idő miatt általánosságban is több keresés történik, de ez nem választható le egykönnyen az adatokról. Az igazi összkép természetesen akkor fog majd kialakulni, ha megszűnik minden lezárás, és visszatérünk a rendes kerékvágásba.