Árajánlatkérés-minta: így kérj profin írásos árajánlatot!

Szerző: | nov 15, 2022 | Egyéb kategória

Termékek és szolgáltatások esetén is előfordulhat, hogy egyéni igényekre szabott árajánlatra van szükségünk. Sok esetben erre külön formulák léteznek, melyeket ha beküldünk, írásban megkapjuk a szükséges árazási információkat. Megeshet azonban, hogy nincs árajánlat kérő sablon, hanem közvetlenül kell felkeresnünk egy céget vagy magánszemélyt. De mit is kell ilyenkor beleírni az árajánlatkérésbe? Hogyan kaphatjuk meg a legteljesebbkörű ajánlatot? Cikkemben most ezt járom körül és találsz néhány hasznos árajánlatkérés-mintát is.

Mi az az árajánlatkérés?

Az árajánlatkérés egy olyan folyamat, amelynek során egy cég vagy magánszemély felkéri a kiválasztott beszállítókat és vállalkozókat, hogy adjnak árajánlatokat bizonyos feladatok vagy projektek elvégzésére. Ezek alapján kerül kiválasztásra a munka tényleges elvégzője.

Az árajánlat ára csak korlátozott ideig, például 30 vagy 60 napig érvényes, amit a dokumentumban feltüntetésre kerül.

Az árajánlatkérés azonban nemcsak szolgáltatásokra, hanem termékekre is vonatkozhat, például abban az esetben válhat szükségessé, ha nagyobb tételszámban és kedvezménnyel vásárolnánk árut.

Az árajánlatkérés történhet:

  • e-mailben
  • telefonon
  • személyesen

Az írásos árajánlatkérés előnyei

Az írásos áranlat mindkét fél számára előnyös. E-mailben történő ajánlatkérés esetén például:

  • az árajánlatadó vállalkozás, magánszemély komplexebb dokumentumot tud küldeni, amelyből jobban megismerhető, hogy például egy projekt milyen konkrét feladatokat fed le, hány órát vesz igénybe stb.
  • az árajánlatot fogadó cég jobban át tudja tekinteni a munka részleteit, díját és megalapozottabb döntést tud hozni

Ráadásul egy jó árajánlattal kiküszöbölhetjük a sokszor felesleges és időrabló oda-vissza e-mailezgetéseket.

Mire figyeljünk az árajánlatkérés megírása során?

Most pedig nézzünk meg néhány fontos szempontot, melyet érdemes szem előtt tartani!

Tudod-e pontosan, hogy melyik termék, szolgáltatás ideális számodra?

Előfordulhat olyan eset, hogy szeretnél árajánlatot kérni, de például egy honlapon többféle termék és szolgáltatás is fel van tüntetve és fogalmad sincs, melyik lenne a legjobb megoldás.

Ilyen esetben az árajánlatkérés előtti nulladik lépés, ha tanácsot kérsz. Elsősorban a szolgáltatások terén nagyon elterjedt, hogy egy cég azután ad árajánlatot, hogy pontosan felmérte az igényeket, hiszen minden vállalkozás számára más és más konstrukció lehet előnyös.

Ha tehát nem vagy biztos abban, hogy mire is van szükséged, mindenképpen érdemes egy konzultációt kérni, felvázolni az igényeket, hogy a legpontosabb kalkulációt kaphasd.

Egy rövid összefoglaló segíthet az árajánlatadónak

Ha készítesz egy rövid és tömör briefet, az neked is hasznos, mert biztosan arra fogsz árajánlatot kapni, amire kíváncsi vagy, valamint az árajánlat adójának is, hiszen konkrétumokat tud összegszerűsíteni. Ráadásul ha több ajánlatod érkezik, sokkal könnyebb lesz összevetni őket és megtalálni a megfelelőt, ha azonos szempontok alapján készülnek.

Tippek az árajánlatkérő e-mail megírásához

Az árajánlat érést gyakorlatilag úgy kell elképzelni, mintha írnál egy levelet, amiben összefoglalod a kérdéseidet. A levelezés során mindig legyél hivatalos, ugyanakkor kedves. Ezzel azt sugallod a címzettnek, hogy profi vagy.

Az árajánlatkérésben tüntesd fel az elérhetőségeidet:

  • nevedet
  • beosztásodat
  • telefonszámodat
  • e-mail címedet

Az árajánlatkérő e-mail mindig tartalmazza az alábbiakat:

  • megszólítás
  • árajánlatkérés részletei
  • lezárás és egyben cselekvésre ösztönzés (pl. Várom szíves válaszát december 1-jéig)!

Tekintsük most át, hogy mik azok a legfontosabb információk, amelyeknek feltétlenül szerepelniük kell az árajánlatkérésben.

1. Árajánlatkérés tárgya

Ez nem más, minthogy mit is szeretnénk megvásárolni:

  • Termék esetén lehet: fénymásoló papír, kávégép stb.
  • Szolgáltatás esetén: SEO tanácsadás, szövegírás, lektorálás, fordítás stb.

Mindkét esetben érdemes a lehető legpontosabban leírni a kritériumokat. Például termék kapcsán a pontos megnevezést, műszaki leírást. Szolgáltatásnál kritérium lehet az, hogy például egy fordító rendelkezzen min. 3 éves tapasztalattal műszaki szakfordítóként.

Az összes olyan információt érdemes beleírni az ajánlatkérésbe, amit ismerünk, és ami befolyásolhatja az árat, a minőséget, vagy épp a teljesítés időpontját. 

2. Termék vagy szolgáltatás mennyisége

Termékek esetében ez viszonylag egyszerű. Megadhatjuk, hogy pontosan hány darabra van szükségünk.

Szolgáltatás esetén kicsit árnyaltabb a kérdés. Itt a mennyiség lehet akár óra, akár hónap. Fontos, hogy pontosan meghatározzuk a mennyiségi egységet, hiszen ennek hatása van az árra, illetve a határidőkre is.

3. Teljesítés időpontja

A határidőknek mindig nagy jelentősége van, hiszen hiába a jó ár és a remek minőség, ha nem kapjuk meg időben a kívánt terméket és szolgáltatást. Ezért az árajánlatkérés során mindig döntő fontosságú, hogy kitérjünk az elvárt teljesítési időpontra.

4. Az árajánlatkérés határideje

Ez is legalább olyan fontos eleme az árajánlatkérésnek, mint maga a teljesítés. Sajnos sokan ugyanis hajlamosak halogatni az árajánlat elkészítését. A leendő partner pontosságát, megbízhatóságát már az alapján felmérhetjük, hogy mennyire tartja az árajánlatkérésben kitűzött határidőt.

5. Fizetési határidők

Már az árajánlatkérés során fontos tisztázni, hogy a fizetés milyen határidőkkel történik. Egyáltalán nem mindegy, hogy 8 napos, vagy épp 60 napos megállapodás születik.

6. Extrák

Az első 4 pontban foglaltakat mindenképpen célszerű bekérni. Azonban vannak még olyan extra szempontok, melyeket szintén beépíthetünk. Mik is lehetnek ezek?

  • Garancia, kötbér – Milyen anyagi vonzattal jár, ha a munka nem készül el időben, vagy a termék nem kerül leszállításra.
  • Referenciák – Ha egy adott céggel még nem dolgoztunk korábban, nem árt referenciát kérni, nehogy később érjenek meglepetések bennünket.
  • Milyen kedvezményeket kaphatunk például nagyobb darabszám vagy hosszú távú együttműködés esetén?
  • Extra költségek (pl. szállítási költség, túlóra díj, sürgősségi felár stb.)

Árajánlatkérés-minták

És akkor most jöjjön néhány sablon, amely segíthet az árajánlatkérő e-mail megírásában:

Árajánlatkérés-minta SEO 

[Tárgysor: Keresőoptimalizálás árajánlatkérés]

Tisztelt [AJÁNLATADÓ CÉG],

[AJÁNLATKÉRŐ NEVE] vagyok a [CÉGNÉV, POZÍCIÓ MEGJELÖLÉSE].

Organikus forgalmunk növelése érdekében keressük ideális partnerünket technikai SEO, on-site- és off-site SEO feladatok elvégzésére. 

Az alábbiakra szolgáltatásokra van szükségünk:

  • weboldalunk technikai és tartalmi auditja és a szükséges módosítások menedzselése
  • havidíjas SEO szolgáltatás (tanácsadás, szövegírás, linképítés)

Weboldalunk elérhetősége: www.pelda.hu

A megbízás időtartama: 2022. december 1-től határozatlan idejű, havi rendszerességű megbízás

Kifizetés módja: A teljesítést követően kiállított számla szerint 8 napos átutalással.

Kérem, hogy a fenti szolgáltatásokkal kapcsolatos árajánlatukat szíveskedjenek 2022.11.25-ig elküldeni. Amennyiben a pontosabb igények felméréséhez és a részletes kalkulációhoz további információkra van szükségük, keressenek bizalommal lenti elérhetőségeim bármelyikén!

Várom válaszukat!

Üdvözlettel, 

[NÉV] 

[Beosztás] 

[Telefonszám] 

[E-mail] 

Árajánlatkérés-minta szövegírás

[Tárgysor: Szövegírás árajánlatkérés]

Tisztelt/Kedves [AJÁNLATADÓ NEVE/CÉG],

[AJÁNLATKÉRŐ NEVE] vagyok a [CÉGNÉV, POZÍCIÓ MEGJELÖLÉSE].

Az alábbi szövegírási szolgáltatásokra szeretnék árajánlatot kérni:

SZOLGÁLTATÁSMENNYISÉGI EGYSÉGSZÖVEG TERJEDELMETELJESÍTÉS IDŐPONTJA
Blogcikk megírása5 db1000-1500 szóMinden hónap 30-a
Facebook poszt írása20 dbMinden hónap 30-a

A szövegírás célja:

  • Látogatók szerzése, feliratkoztatás
  • Több vásárlás a webshopban

Az elkészített szövegek az alábbi oldalakon fognak megjelenni:

Blog: www.pelda.hu/blog
Facebook:
https://www.facebook.com/peldaceg

A szövegírás témája és kulcsszavak: A megrendelő szerinti brief alapján

Szövegírási megbízás időtartama: 2022. december 1-től határozatlan idejű, havi rendszerességű megbízás

Szövegírás határideje: minden hónap 30-a

Kifizetés módja: A szövegek megírását követően kiállított számla szerint 8 napos átutalással.

Kérem, hogy a fenti szolgáltatásokkal kapcsolatos árajánlatát szíveskedjen 2022.11.25-ig elküldeni. Emellett várom referencia munkáit is. Amennyiben bármilyen további kérdése van, keressen bizalommal elérhetőségeim bármelyikén!

Várom válaszát!

Üdvözlettel, 

[NÉV] 

[Beosztás] 

[Telefonszám] 

[E-mail] 

Árajánlatkérés-minta online marketing projekthez

[Tárgysor: Online marketing kampány árajánlatkérés]

Tisztelt [AJÁNLATADÓ CÉG],

[AJÁNLATKÉRŐ NEVE] vagyok a [CÉGNÉV, POZÍCIÓ MEGJELÖLÉSE].

Alábbi projektünkhöz szeretnénk árajánlatot kérni az alábbiak szerint:

Projekt leírása: Online marketing kampányunk célja új XY szolgáltatásunk piaci bevezetése, mely magában foglalja a teljes tervezést és a lebonyolítást.

Ennek során az alábbi kommunikációs csatornákon szeretnénk elérni célközönségünket:

  • Landing oldal
  • Youtube kampány havi 2 új videóval
  • SEO
  • Hírlevél
  • PR cikkek (havi 4 megjelenés)

Fő célcsoportunk: [Célcsoport részletes meghatározása]

Üzenet: [Az online marketing kampány során használt üzenet leírása]

A kampány határideje: 2023. március 1.

A kampány célja: [Célok, eredmények ismertetése]

Weboldalunk elérhetősége: www.pelda.hu

A megbízás időtartama: 2022. december 1. – 2023. június 1.

Kifizetés módja: A részfeladatok teljesítését követően kiállított számla szerint 8 napos átutalással.

Kérem, hogy a fenti szolgáltatásokkal kapcsolatos árajánlatukat szíveskedjenek 2022.11.25-ig elküldeni. Amennyiben a pontosabb igények felméréséhez és a részletes kalkulációhoz további információkra van szükségük, keressenek bizalommal lenti elérhetőségeim bármelyikén!

Várom válaszukat!

Üdvözlettel, 

[NÉV] 

[Beosztás] 

[Telefonszám] 

Konklúzió

A fentiekből is jól látszik, hogy bár az árajánlatkérés elsőre egyszerűnek tűnhet, érdemes azonban néhány részletre odafigyelni, hogy valóban teljes körű árazást kaphassunk és a későbbiekben ne érjenek meglepetések bennünket.  

Amennyiben tanácsra, támogatásra van szükséged keresőoptimalizálásban, tartalommarketingben és árajánlatot kérnél, akkor keress bátran!